lördag 15 september 2012

Paradoxer


Vi går instängda i vår cyniska bubbla
Röker cigariller och anser att mänsklig närhet och älskogsvärme är överskattat
(Men vad vet jag om det, egentligen? Jag har ju aldrig älskat på riktigt,
Jag är inte som du)
Vi dricker oss kroppsligt och själsligt berusade
På absinth och öl på min bakgård
Vi röker opium i rosenbuskarna
Och runkar av varandra ironiskt i månskenet på din balkong
Jag kommer snabbt, du kommer hårt
Vi försöker definiera livet, Gud och den stora litteraturen
Vi försöker finna en mening och vi hittar den i kickarna vi älskar så passionerat
Du viskar om paradoxala livsgnistor i fördärvet
Men jag hör inte dina ord, jag har redan somnat
Trots det njuter jag av din doft och hoppas att du inte är borta när jag har vaknat


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar