onsdag 19 september 2012

Vilken människosyn!

Min femåriga syster verkar ha en väldigt märklig människosyn.
När hon sett Othello första gången (det är en av hennes favoritfilmer men jag har inte haft hjärta att berätta om slutet, hon tror att den slutar med att alla somnar) var hon mycket upprörd över att Roderigo var förtjust i Desdemona.
-Hon är faktiskt kär i Othello, inte i Roderigo! Han får köpa en egen flickvän!
 (Till hennes försvar tillade hon faktiskt "haha, jag sade 'köpa'... Jag-är-robot! Jag-är-din-flickvän!")

Idag visade hon än en gång prov på sin underliga människosyn, när jag pratade i telefon med min mamma hörde jag följande gnällas i bakgrunden:
-Jag vill inte gå på Frejas kalas!
-Varför vill du inte det, frågade mamma.
-Jag känner inte de som äger henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar