måndag 3 september 2012

Universitetet som Bolaño glömde

Imorgon börjar mina universitetsstudier. Det låter så seriöst. "Då är man ju vuxen!" instämde min sjuttonåriga syster vars sällskap jag avnjutit under helgen. Vilken tur att jag valde Lund istället för min hemstad Malmö. I Malmö heter det ju högskola, det låter inte lika posh. Jag är fortfarande aningen nervös över att inte hitta rätt sal. Därför sätter jag in en bild på Jean-Paul Marat i badet av en konstnär vars namn jag inte minns. För att lugna nerverna lite, liksom. En annan blödande man är Tim Roth i Reservoir Dogs (som jag såg med min syster och en god vän igår). Mr Orange. Jag tycker om orange. Det är en färg som symboliserar bra saker såsom kreativitet och smakfull galenskap.


2 kommentarer:

  1. Men det gick ju bra att hitta! Gud vad jag är oposhig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Jag är imponerad över mig själv faktiskt! Lump och trasor!

      Radera