söndag 18 november 2012

Kulturtest

Kulturtest från Sveriges Radios hemsida. Ganska roligt faktiskt, men jag var tvungen att göra testet två gånger eftersom det var två frågor jag kunde ha svarat vilket som på. Jag fick olika resultat trots den lilla skillnaden, och resultatet blev följande:
Jag har inte ens pluggat ett halvår. Jag är född efter den ironiska generationen och jag har inga barn. Och jag lyssnar verkligen inte på Beyoncé. Den första stämde trots det ganska bra (fast jag vet inte riktigt om jag gillar namnen Lou, John, Sterling, Angus, Maureen, Doug, Walter eller Willie tillräckligt mycket för att döpa några eventuella framtida barn till det). Men hur som haver. Hur som haver - jag är alltså lite av en tant. En kulturtant med barnsliga och ungdomliga drag.
Och den andra. Jag åker förvisso kollektivt och gillar te, men barn begriper jag mig inte på (bara mina småsyskon och andra släktingar) och jag är ingen djurmänniska. Dessutom har jag ingen bokcirkel.
SÅ DET SÅ! Men de stämde bra. Jag är en blandning av det där.

4 kommentarer:

  1. Tycker att den första meningen i andra stycket stämmer väldigt bra in på diiig! Du älskar ju att diskutera! Kram på Totte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör jag verkligen! Kram på Joppe!

      Radera
  2. Tack för tipset. Det måste jag göra.

    SvaraRadera