lördag 10 november 2012

Gengångare och Zombies

Jag var och såg Gengångare och Zombies på Intiman i Malmö med en vän igår. Mycket intressant version av Ibsens Gengångare. Jag tyckte om den, skådespeleriet var utsökt (jag tyckte dock att Forstenberg spelade Regine väl stelt, det kändes blekt och oengagerat - tyvärr!), Henrik Svalander, Ann Petrén och Göran Dyrssen var de som speciellt fångade min blick.
Så ja, det var en väldigt kul grej. Jag kom dock på mig själv med att ibland, bara ibland, önska att det var Ibsens verkliga Gengångare jag såg. Jag tror väl egentligen mest att hela grejen med zombierna blev lite tiotalstrendig för en kulturfascist som jag i några minuter, men jag kan inte säga att jag blev särdelses störd, jag vande mig snabbt vid det. Det var en väldigt annorlunda upplevelse och jag är glad att jag såg den. Kvällens höjdpunkt var givetvis när brandlarmet gick och lokalen fick utrymmas! Tjohej!

2 kommentarer:

  1. Ja vissa är ju lite fiina i kanten...^^ Nej det ska vara slatter, splatter och...katter! Jag saknade katten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Nej men det var roligt med lite splatter! Jag tyckte ju mycket om pjäsen, trots allt! Allt blir bättre med lite katter!

      Radera