lördag 22 december 2012

Chat om julklappar

Jag säger:
Det var förresten den mellanstora ugglan jag köpte om jag inte redan sagt det.
Syster säger:
japp
Jag säger:
Nej, jag köpte en 3 meter hög uggla.
Man kan gå in i den.
Syster säger:
bra
Jag säger:
Den har på sig en mössa som är jättestor och jätteful och sitter så tight att man måste klippa sönder den om man vill ha av den.
Syster säger:
okej
Jag säger:
Vi får dela på kostnaderna för att hyra släpet som kan frakta den till Höör.
Ugglan kostade 2700:-
Släpet går på en femhundralapp.
Syster säger:
Kan du inte ta den på tåget?
Jag säger:
Pappa ska köra mig. :/ Men om det är bra väder kanske vi kan binda fast den på biltaket, om den inte är för tung.
Syster säger:
Det borde ju gå
Jag säger:
Jag hoppas det. Vi får binda hårt, för det vore ju katastrof om ugglan föll av. Både för att den var dyr och för att många bilar lär få punktering om de kör på skärvorna och jag blir betalningsskyldig.
Syster säger:
japp
Jag säger:
Tror du den går in genom hennes dörr?
Annars får vi smeta in den med margarin.
Syster säger:
Det löser sig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar