lördag 9 juni 2012

Stephen Fry och sådant

Efter en fredag fylld med vin, gott sällskap och The Clashmusik på en klubb blev det second-handdags, vilket är passande en sådan här trött lördag. En kär vän som tecknar, målar och är intresserad av bildkonst hittade en fin barnbok (var det Tummelisa, eller börjar jag bli gammal och senil på riktigt?) illustrerad av Elsa Beskow. Själv hittade jag lite pocketböcker, bland annat Stephen Frys Lögnaren som jag läste för ett par år sedan och tyckte mycket om. Jag tror dock att det är läge att läsa om den snart. Jag älskar pocketversionens tjusiga omslag! Och Stephen Fry är alldeles underbar, som författare, som skådespelare och... som sig själv, helt enkelt. Jag är platoniskt kär i den där mannen. Jag har lite lagom lust att titta på ett avsnitt QI eller två.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar