fredag 18 januari 2013

Världens mest drastiska beslut

Jag insåg just att fan, jag har ju bokhyllorna proppfulla av böcker man nästan (NÄSTAN!) blir fysiskt upphetsad av att tänka sig att läsa. Varför läser jag inte dem?

Så nu tar jag ett drastiskt beslut som jag förmodligen kommer att svära åt, ångra och svära mer åt.
Inte köpa några djäkla böcker förrän jag läst åtminstone 15 fina bokhylleböcker. Både för att läsa böcker som förtjänar att läsas och för att skärpa mig med mina (stora) sabla shopaholic-tendenser. Jag känner liksom ett nästan fysiskt behov av att ha nytt, nytt, nytt hela tiden. Nya böcker. Hela tiden nya böcker.

Jag känner mig som en knarkare på rehab. Jag har redan köpa böcker-abstinens.

Helvete.

Vad har jag gjort?

4 kommentarer:

  1. Ja hur ska detta går kära bokoman?:P Packa ner några av böckerna du ej läst i en låda och plocka fram dem efterhand när du ska läsa! På så sätt känns de nya! Kanske:P Jag går gärna och ser "Trollflöjten"!Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, vettigt tips måste jag säga, då blir man ju faktiskt mindre hemmablind! Men vad kul! Vi får diskutera dag och platser snart! :) Kram!

      Radera
  2. Åh, känner igen mig så väl! Jag beställde en ny bok från Adlibris senast idag, men tror jag också skulle må gott av att först ta mig an de olästa böcker jag har i bokhyllan... önskar dig i alla fall lycka till med ditt företag!

    Och nu är jag tvungen att tipsa, obs inte bokköp! :) bara själva boken, men - Carl-Michael Edenborgs Mitt grymma öde som handlar om Händel. Poetisk och vidrig på samma gång! Tror du skulle gilla den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, herregud, så många olästa böcker man har som förtjänar att läsas...! Tack! :)

      Åhh, ja! Den vill jag verkligen, verkligen läsa, du har rätt - jag är själv säker på att den är någonting för mig! Jag får antingen låna den på biblioteket eller vänta tills mitt stopp är över, haha!

      Radera