fredag 4 januari 2013

Till och Jacques

Idag fyller Rammsteins Till Lindemann alltså 50, och min mamma mailade mig angående Rammsteininlägget nedan: att efter min första Rammsteinkonsert 2004 mindes hon en genomfrusen men lycklig tjej som, efter att inte ha lyssnat på mammas förmaningar om en varmare tröja, fick komma hem och värmas. Det var väldigt rart.




http://wearerammstein.com/wordpress/wp-content/uploads/2012/01/tumblr_l2p3bfy7Vs1qc3q0bo1_1280.jpg
Till Lindemann
Och så har jag varit på restaurang med gott sällskap och slösat pengar på gin & tonic och god mat, och så har jag fått en tjusig julklapp av en vän: en tröja som det sitter en otroligt stilig karl på. Jacques Brel.

Tant Tönt/Titti Tönt och Jacques
Och jag ska sätta in bildhelveten men djävla helvetet funkar inte fan skit.
Nu ska jag gå och tvätta munnen med tvål och sprit.
(Nu funkar ju förvisso bilderna men jag gillade rimmet.)

Dödsdag för Christopher Isherwood och Albert Camus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar