måndag 29 oktober 2012

Ibland tycker jag om måndagar

Bob Geldof sjöng om att han inte gillade måndagar, det brukar jag förvisso inte heller göra, men detta känns som en bra måndag.
 Jag dricker vin med cola light (höhö, klockan är alltid fem någonstans i världen, höhö), kikar lite på hemtentan med fredag som deadline och funderar på att börja fila lite på den, lyssnar på Edguy
(nostalgi på högsta nivå, jag kan fortfarande alla texter skrivna före 2005, hela min högstadietid och tonårsrevolt definierades fan av Edguy... till skillnad från Rammstein som definierar min uppväxt, pubertet och min relation till pappa - som fick mig att börja lyssna på dem - det kanske är därför Till Lindemann är en musikalisk fadersfigur till mig)
och dessutom har jag en massa projekt att leka med när jag får lust med det.

Två längre berättelser - en ungdomsbok (jag trodde att jag inte kunde skriva sådana, men det gäller bara att tänka som en dryg cynisk gymnasieungdom så har man det... dessutom måste jag ju blanda in lite sex och droger också, och det är jag bra på... heh.) och en ordentligt tilltwistad Narcissusberättelse med lyckligt slut (som innehåller prat om sex, dock inga illegala droger, men vin i mängder).Två pjäser. En novell/novella. Och kanske skulle man försöka sig på lite poesi också. Kanske.

Dessutom har jag massor med roliga böcker att läsa. Vissa saker måste jag läsa lite extra inför hemtentan, men annars har jag redan läst det mesta inför den. Så nu kan jag nöjesläsa hur mycket jag vill. Måndagar är inte alltid så farliga.
Ett till favoritkonstverk! Echo and Narcissus av Waterhouse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar