fredag 19 oktober 2012

Tjusiga filmtitlar

Jag och min syster letade ju upp några fina boktitlar, och de var ganska spontana; jag tittade i princip på vad jag hade i bokhyllorna. Min lista på tjusiga filmtitlar är alldeles annorlunda eftersom jag klickat omkring på filmtipset och sparat filmer vars titlar jag gillar i en lista. Så den listan är ganska enorm, och den innehåller många snygga boktitlar också eftersom många av filmerna är baserade på böcker. Och när det kom till boktitlarna var det dessutom bara böcker jag antingen har läst eller har i min bokhylla. Jag tror inte ens att jag sett hälften av filmerna i listan. Men, here goes, ett utdrag från min lista över filmer med tjusiga titlar:

A horse is not a metaphor
A performance of Macbeth
A woman under the influence
Aftermath
Amleto di Carmelo Bene (da Shakespeare a Laforgue)
An American Tail
Anatomie de l'enfer
Antonio Vivaldi, un prince à Venise
A page of madness
As I was moving ahead ocassionaly I saw brief glimpses of beauty
At midnight I'll take your soul away
Australia
Awakenings
Ballada o soldate
Beyond the door
Blod och svarta spetsar
Brief interviews with hideous men
Bring me the head of Alfredo Garcia
Cat o' nine tails
Come drink with me
Danza macabra
Das Cabinet des Dr. Caligari
Délicieuse catastrophe
Der Schneider von Ulm
Dialogue with a woman departed
Din of celestial birds
Don't look in the basement!
Duellanterna
En dam försvinner
Entr'ance
Europa
Eyes wide shut
Fingersmith
Funeral procession of roses
Fyra flugor på grå sammet
Huset med de skrattande fönstren
Incident on and off a mountain road
Intimidades de Shakespeare y Victor Hugo
La leggenda del pianisto sull'oceaneo / The legend of 1900
Le violon rouge
Le diable probablement / Djävulen förmodligen
Le fate ignoranti
Ljudet från kristallfågeln
Lorca, havet står stilla
Lost in La Mancha
Lot in Sodom
M is for man, music, Mozart
Manhattan murder mystery
Marat/Sade
Mephisto
Mordet på Jesse James av ynkryggen Robert Ford
Music for one apartment and six drummers
My son, my son, what have ye done
Mysterious objects at noon
Natten i Varennes
Nattvardsgästerna
Nothing so strange
O brother where art thou
O fantasma
Oh woe is me
Orlacs händer
Orphée
Oscar Wilde
Phantom of paradise
Pianot
Poetens blod
Profondo rosso
Puccini
Quills
Rembrandt's J'accuse
Rosenkrans och Gyllenstjärna är döda
Sagor om en blek och mystisk måne efter regnet
Schatten - eine nächtliche Halluzination
Seven blood-stained orchids
Spegeln har tre ansikten
Subconscious cruelty
Såsom i en spegel / Through a glass darkly
Tenebre
Teorema 
The act of seeing with one's own eyes
The aerial
The calligrapher
The death of Stalinism in Bohemia
The disapperance of García Lorca
The dying gaul
The libertine
The lickerish quartet
The listening dead
The mirror crack'd / Spegeln sprack från kant till kant
The ninth configuration
The Poughkeepsie tapes
The Tulse Luper suitcases
There are monsters
This unnameable little broom
Three bewildered people
Titicut follies
Trembling before G-d
Twice-told tales
Un amour de Swann
Un chant d'amour
Un coeur en hiver
Undersökning av en medborgare höjd över alla misstankar
Vertigo
Wishing stairs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar