fredag 8 mars 2013

Våldtäkt & romantik

Jag hittade Våldtäkt & romantik av Katrine Kielos på bokrean. Jag läste den när jag var nitton och bekämpade demoner genom att läsa om dem, men jag mindes inte så mycket av den. Det var trots allt några år sedan, även om det inte riktigt känns så.
Jag läser om den nu. Jag tycker om den, och den är mycket bra skriven. Kielos är intelligent, och trots att hon skriver om ett ämne som nästan alltid blir otroligt självutlämnande, så har hon integritet. Jag tycker om det. Boken handlar alltså om våldtäkt, men även om kvinnlig sexualitet i sig, om föreställningarna och åsikterna om kvinnans kön och drift.

Ett otroligt bra citat:
"Vi kan inte uppmuntra föreställningar om att en kvinna börjar och slutar med vem som knullar henne."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar