fredag 15 februari 2013

Vad man kan hitta på en gammal dator

Jag hittade laddaren till min gamla dator. Jag har letat efter den länge, men den var visst i princip mitt framför ögonen på mig. Vilket värde en gammal dator har, vilka historiska dokument! Det är alldeles förskräckligt fascinerande.

En dikt:

Att ligga med Franz Kafka är inte särskilt lätt
Franz Kafka vill inte ligga med någon som luktar svett
Han spelar bara svårfångad och blir  inte ens nöjd
Om du säger att han är vacker och för ögonen en fröjd
Så om du vill ligga med Franz Kafka måste du ha tålamod
Om du ska lyckas bryta igenom Franz Kafkas svårmod

En sångtext:

T-T-T-T-T-T-TÄNDER
NEEEEEEEEEEEEEJ
T-T-T-T-T-T-TÄNDER
NEJ MAMMA JAG VILL INTE
T-T-T-T-T-T-TÄNDER
SLUTAAAAAAAAA

Formuleringen "Napoleon med en kniv i köket".

2 kommentarer:

  1. Så passande då att jag nyss fått tag på ett Kafka-porträtt! Tänkte att en viss person nog var intresserad av bilden...^^

    SvaraRadera