söndag 3 februari 2013

Haunted

Chuck Palahniuks Haunted fortsatte att vara otroligt märklig, inside and out. Och så innehöll den massor med saker jag har i färskt minne från Listverses listor. Lustigt då att jag faktiskt lärde mig om boken på just den sidan.
Listan handlade, för övrigt, om "disturbing novels" och den var nummer ett. Jag tyckte inte att den var så farlig på det viset, då mer, som sagt, underlig (jag har fortfarande inte bestämt mig för om det är på ett bra eller dåligt sätt) och ganska så äcklig här och var (speciellt den mest kända berättelsen, Guts). Och då det är Palahniuk som skrivit förekommer det en hel del samhällskommentarer och svart humor.
Jag vet inte vad jag ska säga faktiskt.
Jag känner att den inte lämnade ett så stort avtryck, vilket förmodligen är anledningen till att jag har blandade känslor och svårt att sätta fingret på vad jag tycker och på boken i sig.

File:Hauntedcvr.jpg
Nåväl...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar