torsdag 16 augusti 2012

Professor Moriarty

"Imagine the twisted evil twins of Holmes and Watson and you have the dangerous duo of Professor James Moriarty - wily, snake-like, fiercely intelligent, terrifyingly unpredictable - and Colonel Sebastian 'Basher' Moran - violent, politically incorrect, debauched. Together they run London crime, owning police and criminals alike."

Detta är en del av baksidetexten till Professor Moriarty The hound of D'urbervilles av Kim Newman. Jag och min syster såg den när vi besökte SF-bokhandeln för ett antal veckor sedan, och eftersom hon inte köpte den gjorde jag det. Detta måste ju läsas! Det låter otroligt underhållande, till och med mer underhållande än böckerna där Oscar Wilde löser brott som en annan Sherlock, fast kraftigare (en charmig, underhållande bokserie av Gyles Brandreth). Sherlock och Watson i spegellandet, måhända? Dessutom har jag alltid varit fascinerad av Moriarty, hur mycket jag än tycker om herr Holmes.

Det här lär bli spännande läsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar