lördag 28 juli 2012

Samhällets Olycksbarn



Det här är verkligen en Fantine! Jesus vilka rysningar jag får av musiken.

Men jag erkänner. Angående den kommande Les Misérablesfilmatiseringen alltså. Som jag varit så irriterad på. Det hade kunnat vara värre. De funderade faktiskt på fröken Johansson som Eponine. Inte okey!

Anne Hathaway är inte Fantine, men annars ser det faktiskt... ja, jag jublar väl inte av lycka, jag skulle föredra att se lite mer okända talanger och inte bara stora Hollywoodstjärnor och andra stjärnor som lockar publik. Men det ser fakiskt inte helt illa ut. Jag mår inte illa eller dåligt.
Och paret Thénardier... vilken lustig casting! Och Grantaire. Put the bottle down! (Give me brandy on my breath and I'll breath 'em all to death!) Och här är alltså länken: http://www.imdb.com/title/tt1707386/

Det finns en teaser-trailer också. Och jag tycker att Anne sjunger lite hackigt och jag vet inte, hon är inte min Fantine, men... det såg ändå väldigt fint ut. Och jag lär väl gråta när jag ser den på bio, som den Les Misérablestönt jag är. Snacka om guilty pleasure.

Jag måste läsa om boken snarast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar